HM.R.fot_.I.575.75.-Port-w-Gdyni-1945.-Foto.-S.-Braun

Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? Podcast Muzeum Miasta Gdyni

Czas czytania: 2 minuty

Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? Podcast Muzeum Miasta Gdyni

Od blisko miesiąca śledzimy dramatyczne wydarzenia związane z otwartymi działaniami zbrojnymi za naszą wschodnią granicą. Oglądając media, czy też pomagając uchodźcom z dotkniętej konfliktem militarnym Ukrainy, mamy na co dzień do czynienia z ogromem emocji i ludzkich dramatów. Dodatkowo, w naszym społeczeństwie wciąż obecne jest wspomnienie oraz konsekwencje II Wojny Światowej, szczególnie wśród starszego pokolenia.

W tej pełnej niepewności i niepokoju teraźniejszości towarzyszą nam również dzieci i młodzież. Łatwo dostępne w internecie i telewizji informacje o wojnie mogą spowodować u najmłodszych lęk, przerażenie a nawet agresję.

Co możemy zrobić jako rodzice, opiekunowie, nauczyciele, aby przeprowadzić spokojnie dzieci i młodzież przez ten czas? Jak słuchać, rozmawiać z najmłodszymi i nastolatkami o wojnie? W jaki sposób najlepiej wytworzyć atmosferę, w której swobodnie będą mówić o tym, co ich niepokoi i czego się boją?

Podcast „Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie?”, przygotowany dla Muzeum Miasta Gdyni przez psychotraumatolożkę Justynę Herman – Gregorek, przybliża na wybranych przykładach zagadnienie traumy związanej z lękiem przed wojną. Pomaga również zrozumieć potrzebę międzypokoleniowego dialogu w rodzinie, który daje dzieciom poczucie bezpieczeństwa.

Zachęcamy do wysłuchania oraz pobrania podcastu Muzeum Miasta Gdyni na stronach:

www.muzeummiastagdyni.bandcamp.com

www.soundcloud.com/muzeummiastagdyni

Justyna Herman-Gregorek – mgr filozofii, pracownik socjalny, psychoterapeuta, certyfikowany psychotraumatolog II stopnia specjalizacji, w zakresie prowadzenia terapii, szkoleń i superwizji; członek Polskiego Towarzystwa Psychotraumatologii. Prowadzi pomoc psychoterapeutyczną w  prywatnej praktyce na terenie Gdyni dla dorosłych, młodzieży i dzieci, pracuje również w MOPS w Gdyni w Zespole Pomocy Psychologicznej; superwizuje placówki i instytucje związane z systemem pieczy zastępczej oraz interwencji kryzysowej. Na co dzień współpracuje z Instytutem Psychoterapii i Psychotraumatologii Triada oraz Wyższą Szkołą Bankową w Gdańsku i Wyższą Szkołą Pedagogiczną w Warszawie z Oddziałem w Olsztynie. Szkoli się, superwizuje i pracuje w nurcie psychoterapii psychoanalitycznej.