Ułatwienia dostępu
PL EN

ul. Zawiszy Czarnego 1
81-374 Gdynia  
+48 58 662 09 55

wt. – czw . . . 10–18
pt . . . . . . . . . 12–20
sob., ndz . . .  10–17

ulgowy  . . . . 7 zł
normalny . . 15 zł
rodzinny .  . 40 zł

MMG_HOFF_plakat_rgb

I nagroda za publikację „Barbara Hoff. Polskie Projekty Polscy Projektanci” w konkursie Muzeum Widzialne

Katalog towarzyszący wystawie „Barbara Hoff. Polskie Projekty Polscy Projektanci” otrzymał I nagrodę w konkursie Muzeum Widzialne 2019 r. w kategorii „wydawnictwa książkowe”.

Projekt graficzny: Grupa PROJEKTOR Joanna Jopkiewicz & Paweł Ł. Borkowski

Format pubikacji 240 x 330 mm. Oprawa twarda, szyto-klejona z zastosowaniem czarnych nici. Uszlachetnienia hot-stampingiem i sitodrukiem.

Zastosowane w publikacji rodzaje papierów odpowiadają omawianym w danej części katalogu zagadnieniom Część tekstową wzbogacono o wkładkę z papieru barwionego w masie z zadrukiem sitodrukowym bielą; wkładkę z papieru pergaminowego, na którym przedrukowano projekty Barbary Hoff (w oryginale wykonywane na kalce technicznej). Część katalogową wydrukowano na papierze powlekanym, matowym. W części prezentującej współczesną sesję modową Hofflandu wykorzystano papier powlekany, matowy w odcieniu kremowym, w całości pokryty lakierem olejowym w celu wydobycia dodatkowej głębi z prezentowanych fotografii. Projekt katalogu pozostaje w bliskim związku z identyfikacją wizualną wystawy. Dodatkowo, papier Sora Matt Arte 135g/m2  był wykorzystany zarówno w produkcji wydawnictwa książkowego, jak i plakatów. Jego format odpowiada charakterystycznym archiwalnym wymiarom tygodnika Przekrój.

Identyfikacja wizualna wystawy, jak i towarzyszącego jej katalogu, opiera się na ponadczasowym credo projektowym Barbary Hoff – monochromatyczność, prostota i jakość wykonania. Stworzyliśmy ekspozycję, która zarówno w swojej architekturze, jak i oprawie graficznej jest biało-czarnym tłem dla wyraźnie dominujących kolorem, formą i fakturą ubrań sygnowanych metką Hofflandu.