23.10 \ Środa \ godz. 12:30

MODERNIZM TALKING W GDYNI. Premiera mobilnego questu terenowego MODERNIZM TALKING

Zapraszamy na premierę mobilnego questu terenowego MODERNIZM TALKING.

Premiera odbędzie się 23 października w godzinach 12:30-14:00.

Mobilny quest terenowy przypomina znane “Pokemon GO”. Jego innowacyjność polega na połączeniu fabuły, dopasowanej do percepcji młodzieży i mechaniki, które łącznie budują zaangażowanie graczy. Gra powstała w aplikacji ActionTrack, a do rozgrywki potrzebny będzie telefon z Internetem i GPS.

Quest rozpoczyna się i kończy w Muzeum Miasta Gdyni. Trasa wiedzie ulicami miasta, czas przejścia wynosi około 60 minut. Podczas questu gracze poruszają się od punktu rozwiązując zadania dotyczące architektury modernistycznej Gdyni, w szczególności obiektów publicznych w centrum miasta. Czas przejścia nie jest premiowany.

Premiera ma charakter otwarty, zapraszamy zarówno młodzież jak i osoby dorosłe. Trzy zespoły z najwyższą punktacją otrzymają nagrody – bilety do kina, a pozostali uczestnicy rozgrywki premierowej – upominki.

Fabuła questu rozgrywa się w Gdyni w 1938 r. Bohaterem jest młody student architektury ze Lwowa, który przybywa do Gdyni na praktyki studenckie. Jest oczarowany nowoczesnością powstających w mieście modernistycznych gmachów.

Niespodziewanie zostaje wplątanych w intrygi i tajemnice związane z planami budowy monumentalnej Bazyliki Morskiej na Kamiennej Górze. Choć oficjalnie konkurs na projekt wygrał warszawski architekt Bohdan Pniewski, to wielu architektów związanych z Gdynią także chciało zostawić swój ślad w tej świątyni. Dlatego powstał tajny plan zaprojektowania i wybudowania wspaniałych i rozległych podziemi kościoła, w którym miały być umieszczone tajemnicze „skarby morza”.

Młody architekt wyrusza na ciekawą i czasem niebezpieczną wycieczkę po mieście. Będzie detektywem, obrońcą, ale także powiernikiem tajemnic. Jego zadaniem będzie skompletowanie planów i dokumentów niezbędnych do budowy podziemi bazyliki.

A czym są te „skarby morza”? Żeby się dowiedzieć, trzeba zagrać w grę.

Quest jest efektem współpracy partnerskiej między Fundacją Good Culture i Muzeum Miasta Gdyni w ramach projektu MODERNIZM TALKING.  

Quest został zaprojektowany przy współudziale młodzieży z III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni, a prace projektowe poprzedziły dwa spacery fotograficzne po mieście z historyczką sztuki i edukatorką Muzeum Miasta Gdyni – Panią Weroniką Szerle.

Informacje techniczne i organizacyjne:

Aby zagrać należy, pobrać na swój telefon darmową aplikację ActionTrack, (dostępna dla IOS w wersji 11.0 i wyższej i Android w wersji 8.0 i wyższej. Przy pobieraniu aplikacji należy zezwolić na korzystanie z funkcji robienia zdjęć. Aplikacja nie zawiera reklam. Nie wymaga logowania i podawania danych osobowych.

  • W telefonie powinien być włączony Internet i usługa lokalizacji (GPS)
  • Następnie należy pobrać grę za pomocą kodu. Po wejściu do gry gracze akceptują otrzymują informacje techniczne i akceptują zasady gry.
  • Po akceptacji gracze zobaczą mapę a na niej punkt, do którego trzeba dojść. Kolejne punkty na mapie będą odkrywały się w trakcie gry.
  • W czasie gry gracze odpowiadają na pytania, punktacja nalicza się automatycznie.
  • Gry odbywają się w terenie. Gracze są zobowiązani do dostosowania się do wszystkich przepisów ruchu drogowego oraz poleceń opiekunów.
  • Osoby niepełnoletnie mogą wdział w grze za zgodą opiekunów.

najbliższe wydarzenia