Zapraszamy na ostatni pokaz filmu z cyklu Moda na Kino. Tym razem zobaczymy „Fresh dressed” w reż. Sachy Jenkinsa.
Co to znaczy wyglądać „fresh” (dosłownie „świeżo”) albo ubierać się w stylu „fly” („lotnym”)? Bohaterowie dokumentalnego debiutu producenta, muzyka i artysty Sachy Jenkinsa „Fresh Dressed” odpowiadają: chodzi o oryginalny, rozpoznawalny styl i noszenie czegoś, czego nie noszono wcześniej.
Od momentu narodzin hip-hopu na nowojorskim Bronksie w latach 70. moda raperów bardzo się zmieniła, ale zawsze chodziło w niej o to samo: wyrażała ambicje czarnej społeczności, chcącej wyrwać się z nędzy i stanowiła rodzaj środowiskowego znaku rozpoznawczego. Można było mieszkać w domu komunalnym bez mebli, ale należało mieć na sobie drogą kurtkę marki Polo. W luksusowych ubraniach każdy czuł się jak król.
Żeby je zdobyć, trzeba było kombinować. Ulice zapełniły się tzw. boosterami, czyli złodziejami ubrań, którzy wpadali do markowych sklepów, uciekali z towarem, podbijając sklepikarzowi oko, i sprzedawali np. bluzy Polo za cenę osiągalną dla mieszkańców getta.
Zapisy: ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o wcześniejszą rezerwację w Ośrodku Edukacji Muzeum Miasta Gdyni, drogą mailową: zapisy@muzeumgdynia.pl lub telefonicznie: 58 662 09 35/36/37
„Kiedy morze rzuci zaklęcie, na zawsze trzyma w swojej sieci cudów”– Jacques Yves Cousteau. Obrazy Mariana Mokwy zdają się być ilustracją tych słów. Obraz „Łodzie na plaży”…
Widok statków oczekujących na gdyńskiej redzie, kutry rybackie przy nabrzeżu portowym na terenie Dalmoru, zachód słońca na opustoszałej plaży w letni wieczór. Inspiracji jest wiele, a możliwości…
Muzeum to ludzie, dlatego rozmaite opinie czy emocje inspirują i pobudzają nas do poszukiwań. Wnikliwie przyjrzeliśmy się wystawom czasowym „EkoEksperymentarium” oraz „MORZEMIASTOPORT”. Efektem naszych obserwacji jest cykl…