Zapraszamy na premierę mobilnego questu terenowego MODERNIZM TALKING. Premiera odbędzie się 23 października w godzinach 12:30-14:00.
Mobilny quest terenowy przypomina znane “Pokemon GO”. Jego innowacyjność polega na połączeniu fabuły, dopasowanej do percepcji młodzieży i mechaniki, które łącznie budują zaangażowanie graczy. Gra powstała w aplikacji ActionTrack, a do rozgrywki potrzebny będzie telefon z Internetem i GPS.
Quest rozpoczyna się i kończy w Muzeum Miasta Gdyni. Trasa wiedzie ulicami miasta, czas przejścia wynosi około 60 minut. Podczas questu gracze poruszają się od punktu rozwiązując zadania dotyczące architektury modernistycznej Gdyni, w szczególności obiektów publicznych w centrum miasta. Czas przejścia nie jest premiowany.
Premiera ma charakter otwarty, zapraszamy zarówno młodzież jak i osoby dorosłe. Trzy zespoły z najwyższą punktacją otrzymają nagrody – bilety do kina, a pozostali uczestnicy rozgrywki premierowej – upominki.
Fabuła questu rozgrywa się w Gdyni w 1938 r. Bohaterem jest młody student architektury ze Lwowa, który przybywa do Gdyni na praktyki studenckie. Jest oczarowany nowoczesnością powstających w mieście modernistycznych gmachów.
Niespodziewanie zostaje wplątanych w intrygi i tajemnice związane z planami budowy monumentalnej Bazyliki Morskiej na Kamiennej Górze. Choć oficjalnie konkurs na projekt wygrał warszawski architekt Bohdan Pniewski, to wielu architektów związanych z Gdynią także chciało zostawić swój ślad w tej świątyni. Dlatego powstał tajny plan zaprojektowania i wybudowania wspaniałych i rozległych podziemi kościoła, w którym miały być umieszczone tajemnicze „skarby morza”.
Młody architekt wyrusza na ciekawą i czasem niebezpieczną wycieczkę po mieście. Będzie detektywem, obrońcą, ale także powiernikiem tajemnic. Jego zadaniem będzie skompletowanie planów i dokumentów niezbędnych do budowy podziemi bazyliki.
A czym są te „skarby morza”? Żeby się dowiedzieć, trzeba zagrać w grę.
Quest jest efektem współpracy partnerskiej między Fundacją Good Culture i Muzeum Miasta Gdyni w ramach projektu MODERNIZM TALKING.
Quest został zaprojektowany przy współudziale młodzieży z III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni, a prace projektowe poprzedziły dwa spacery fotograficzne po mieście z historyczką sztuki i edukatorką Muzeum Miasta Gdyni – Weroniką Szerle.
Informacje techniczne i organizacyjne:
Aby zagrać należy, pobrać na swój telefon darmową aplikację ActionTrack, (dostępna dla IOS w wersji 11.0 i wyższej i Android w wersji 8.0 i wyższej. Przy pobieraniu aplikacji należy zezwolić na korzystanie z funkcji robienia zdjęć. Aplikacja nie zawiera reklam. Nie wymaga logowania i podawania danych osobowych.
Pliki do pobrania: